
Digital reklamasjon
SPAR tilbyr deg som er Trumf-medlem muligheten til å reklamere digitalt via kjøpshistorikken/Mine kvitteringer på spar.no eller i SPAR-appen, og få utbetalt kompensasjonen i Trumf-bonus.
Dette gjelder kjøp gjort i SPAR netthandel eller i SPARs butikker. Slik gjør du det:
Dersom du reklamerer via kundeservice, kan de også benytte seg av løsningen og utbetale kompensasjonen som Trumf-bonus. Du kan følge status på reklamasjonen i kjøpshistorikken og i informasjon som sendes deg på e-post. Informasjon om vare, butikk, årsak til reklamasjon, beløp, kjøpstidspunkt og status på reklamasjonen lagres på din Trumf-profil.
Reklamasjoner som ikke tilfredsstiller kravene til kompensasjon slettes etter 12 mnd. Reklamasjoner som får godkjent en kompensasjon oppbevares i 5 år i henhold til bokføringsloven. For reklamasjoner har SPAR og Trumf et felles behandlingsansvar. Muligheten til digital reklamasjon tilbyr vi ut fra vår berettigede interesse i å forenkle reklamasjonen for medlemmer og effektivisere kundebehandlingen. SPAR vil også kunne kontakte de som ofte benytter seg av reklamasjonsmuligheten, som ledd i vår berettigede interesse i å utføre forbedringsarbeid.
Reklamasjonskriterier
- Varen du ønsker refusjon for må være hel / uspist / ubrukt.
- Varen må være innenfor forventet holdbarhet dersom du klager på kvalitet.
- SPAR forbeholder seg retten til å avvise reklamasjoner dersom det er mistanke om misbruk.
Vil du gi en generell tilbakemelding, om du har opplevd forsinket levering eller annen feil som ikke er relatert til vare, ber vi om at du tar kontakt med oss via vårt kontaktskjema.
Er du ikke Trumf-medlem, ber vi deg å kontakte oss via vårt kontaktskjema.