Kjøpmannshuset Norge AS søker Space Management konsulent - noe for deg?

Om oss

Kjøpmannshuset er NorgesGruppens profilhus for kjøpmannseide butikker. Vi er et ledende selskap for utvikling og drift av riksdekkende kjeder for lokale supermarkeder og nærbutikker. Vi drifter og forvalter kjedene SPAR/EUROSPAR, Joker og Nærbutikken.
Kjøpmannshuset Norge hadde i 2020 en samlet kjedeomsetning på ca.23 mrd kroner. Selskapet er et heleid datterselskap i NorgesGruppen. Selskapet er organisert med servicekontor i Oslo, og med fire regionale kontorer fordelt over hele landet.

Stillingsbeskrivelse

Som Space Manager konsulent vil du jobbe tett med NG Kategori Innkjøp, kategoriansvarlige, våre kjøpmenn og ansatte i vårt driftsapparat. Du vil også jobbe mot NGFLYT-teamet i ASKO. Space Management i KMH skal bidra til kvalitetssikrede sortimenter, presentert på en selgende måte, til de forskjellige butikkonseptene. Målene er å optimere vareflyt og realisere logistiske og økonomiske gevinster ved: Høy kvalitet på planogrammene, logiske regionale sortimenter og best mulige floor-plans. For å lykkes i stillingen kreves det at du har interesse for fagområdet, gode samarbeidsevner, operativ gjennomføringsevne og god IT kompetanse/forståelse. Vi bruker integrerte space-systemer fra Blue Yonder (tidligere JDA).

Stillingen rapporterer til Leder for Space Management i vår kategoriavdeling.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Bidra til å realisere økonomigevinstene som ligger i forbedret logistikk og lagerstyring.
  • Bidra til å utvikle funksjonalitet og arbeidsprosesser for NGs bransjeledende Space Management-løsninger, inklusive «Planogram Generator». Testing, opplæring, koordinering av piloter og utrulling
  • Superbruker på Open Access: Support til butikk og driftsapparatet; spekking og testing av ny funksjonalitet
  • Jobbe med gjennomføring av sortiments-endringsvinduene; de regulære vinduene tre ganger i året og i tillegg sesong-vinduene
  • Kvalitetssikring av produktdata og optimalisering av planogrammer, inklusive deltagelse på butikkombygninger og butikkbesøk
  • Prosessering av planogrammer og Floor Plans, for å sende relevante data videre i verdikjeden
  • Bistå kategoriansvarlige: Utvikle kompetanse på space-verktøy, bistå i kategoriutviklingsprosjekter og med nye varegrupper som skal på NGFLYT. Utvikle relevante planogrammer og hjelpe til med å gjøre eksisterende planogrammer mest mulig selgende

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning økonomi og/eller logistikk, varehandel, markedsføring eller innen IT
  • Du har GJERNE erfaring fra dagligvarebransjen, merchandising eller butikkdrift
  • Erfaring med, eller kompetanse innen bruk av relevante spaceverktøy er ønskelig.
  • Erfaring med, eller interesse for jobbing med IT-baserte støttesystemer

 Personlige egenskaper:

  • Løsningsorientert, pragmatisk og uformell
  • Resultatorientert
  • Nøyaktig
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • Utadvendt - med evnen til å bygge relasjoner
  • Personlig egnethet blir vektlagt

Vi kan tilby:

  • En god mulighet for å bli bedre kjent med hele verdikjeden innenfor dagligvarebransjen.
  • Interessante arbeidsoppgaver i et dynamisk og trivelig miljø
  • Fine lokaler sentralt på Skøyen
  • Lønn etter avtale

Hvis dette er noe for deg så oppfordrer vi deg til å søke så snart du har anledning.

Vi ser frem til å høre fra deg!

 

Send søknad Tilbake