Ofte stilte spørsmål om appen

Lurer du på noe i forbindelse med SPARs handleliste-app? Her svarer vi på de oftest stilte spørsmålene.

HANDLELISTE OG TILBUD
1. Hvordan legger jeg til varer i handlelisten?

  • Legg til varer ved å klikke på "+" over listen
  • Søk etter produktgrupper, legg til fritekst eller scann enkeltvarer
  • Klikk på "Ferdig" for å gå tilbake til huskelisten

Om det finnes produktalternativer til det du har lagt i listen, vises en grønn pil til høyre for navnet. Ved å klikke på denne kan du se de mest populære produktene som matcher det du har lagt til, og velge spesifikke varer. Du kan også legge til varer fra venstre sidepanel. Panelet åpnes ved å "swipe" fra venstre til høyre, eller ved å klikke på hjertet.

2. Hvordan åpner jeg sidepanelene i handlelisten?

På venstre og høyre side av handlelisten er det to paneler som skal hjelpe deg med å sette opp en relevant liste. Venstre sidepanel åpnes ved å klikke på stjerneikonet over listen, eller ved å dra en finger fra venstre til høyre side av skjermen. Dette panelet inneholder de mest populære kategoriene/varene i SPAR, og her kan du raskt og enkelt legge til de varene som blir oftest kjøpt. Om du logger inn med din Trumf-konto får du her en en mer relevant liste basert på hvilke varer du kjøper mest av.

Høyre sidepanel åpnes ved å klikke på tilbudsikonet over listen, eller ved å dra en finger fra høyre til venstre side av skjermen. Dette panelet inneholder ukens tilbud og faste tilbud hos SPAR, og her kan du legge til de varene du ønsker.

Panelene lukkes ved å klikke på listen igjen eller ved å swipe i motsatt retning.

3. Hvordan kan jeg se forslag og anbefalinger på innhold jeg har i listen?

  • Flere av kategoriene du kan legge i listen har egne produktforslag, som du finner ved å klikke på pilen til høyre for produktnavnet (f. eks "Kaffe" får forslag som "Evergood classic filtermalt 250g"). Her kan du velge spesifikke varer til listen din.
  • Om du har lagt en vare i listen, kan du gå i detaljvisningen på den varen ved å klikke på pilen til høyre for varenavnet. Her vil det listes andre varer i samme kategori som kan legges til, i tillegg til varen som allerede er i listen.

5. Hvor finner jeg verktøy som rediger, slett og del?

Øverst i listevinduet finner du muligheter for deling på epost og sms ("Del"), samt å sortere listen alfabetisk eller etter plassering i butikk ("sorter"). Dersom du vil redigere antall varer/slette markerte varer/slette hele listen, får du muligheten til det under fanen "Rediger".

6. Hvordan sletter jeg innhold i listen?

For å slette enkeltvarer, kan du klikke på produktnavnet for å stryke ut varen. Har du strøket ut en vare, kan du klikke på den igjen for å fjerne markeringen. Når en vare er strøket ut kan den slettes ved å klikke på "x" til høyre for varenavnet.

Du kan også slette varer i listen ved å klikke på "Rediger" og "Fjern valgte" eller "Fjern alt".

DELING
7. Hvordan kan jeg dele listen?

Listen kan deles på epost og sms ved å åpne verktøylinjen, klikke på "Del" og velge "Epost" eller "SMS". Da åpnes en ny epost eller sms med innholdet i listen din + antall, og du kan søke i adresseboken din etter hvem du vil sende den til.

FINN BUTIKK
8. Hvordan kan jeg finne SPAR-butikker i nærheten?

  • Åpne menypunktet "Finn Butikk".
  • Når du åpner Finn butikk vil applikasjonen spørre om tillatelse til å bruke din lokasjon, da den søker etter SPAR-butikker i nærheten. Når du aksepterer vil applikasjonen vise din lokasjon og de nærmeste SPAR-butikkene.
  • Du kan zoome og dra i kartet for å vise flere eller færre butikker, og ved å klikke på en butikk åpnes butikkinformasjonsvinduet og du kan få kjørerute og gangrute til valgt butikk.
  • Du kan søke etter butikker og filtrere på åpningstider ved å klikke på forstørrelsesglasset i øvre venstre hjørne. Om du søker på f.eks "Bergen" vil appen vise butikkene som er i nærheten av Bergen.

OPPSKRIFTER
9. Hvordan finner og bruker jeg oppskrifter i appen?

  • Åpne fanen "Oppskrifter" fra forsiden av appen.
  • Velg hva slags oppskrifter du ønsker å se (du kan kombinere flere valg, f.esk SUNN og FUGL.
  • Antall oppskrifter vil oppdateres i den svarte fanen ettersom du velger kombinasjoner.
  • Klikk på den svarte fanen og se oppskriftene - klikk på valgt oppskrift for å se ingredienser og fremgangsmåte.
  • Du kan velge å endre antall porsjoner eller dele oppskriften i menyen under bildet.
  • Du kan skrive egne notater under "Fremgangsmåte".
  • Du kan lagre oppskriftene som Din favoritt ved å klikke på hjerteikonet.

TRUMF
10. Hva er fordelen med å logge seg inn med Trumf?

Ved å logge deg inn med Trumf, vil SPAR-appen gi deg relevante tips og forslag, samt gi deg tilgang til å se din Trumf-saldo og registrerte samtykker.

Idet du er logget inn vil "Dine favoritter-listen" som ligger i venstre sidepanel endre seg til en handleliste som viser varene du kjøper ofte. Dine tidligere kjøpte varer vil også vises når du klikker på en kategori.

11. Hvor kan jeg se min Trumf-saldo og kontoinformasjon?

Når du har logget inn, kan du velge "Min Side" fra hovedmenyen for å se din Trumf-saldo, registrerte kontoinformasjon og husstandsmedlemmer. Fra Min Side kan du også logge ut.

12. Hvordan kan jeg logge meg på med Trumf?

Fra hovedmenyen: Om du velger "Min side" fra hovedmenyen åpnes et vindu hvor du vil bli bedt om å logge inn med din epostadresse, mobilnummer eller Trumf-kundenummer og passord. Etter login er gjennomført åpnes "Min side"

Fra venstre sidepanel: Om du åpner venstre sidepanel og klikker "Logg inn" åpnes et vindu hvor du vil bli bedt om å logge inn med din epostadresse, mobilnummer eller Trumf-kundenummer og passord.

Etter login er gjennomført lukkes vinduet, og varene i venstre sidepanel byttes ut med varer eller kategorier du kjøper med trumfregistrert bankkort, Trumf-Visa eller ved å scanne trumfkort i kassen på butikker.

13. Hvor kan jeg registrere med som Trumf-medlem?

Nederst på login-siden er det en en lenke til "Bli medlem". Ved å klikke på denne åpnes innmeldingsskjemaet fra trumf.no. Etter du har gjennomført registrering mottar du en bekreftelse på epost, og du vil innen noen dager motta et Trumf-kort i posten. Har du problemer med registreringen kan du ta kontakt med Trumf-kundeservice:
E-post: kundeservice@trumf.no
Telefon: 815 TRUMF (815 87863)

14. Jeg har glemt passordet mitt, hvordan får jeg nytt?

Nederst på login-siden er det en en lenke til "Glemt passord". Denne åpner en side hvor du skriver inn din Trumf-ID eller registrerte epostadresse, og sender inn en forespørsel om nytt passord. Du vil da få tilsendt nytt passord innen kort tid på epost, eller per vanlig post om epost ikke er registrert.

15. Jeg har glemt min Trumf-ID, hvordan finner jeg det igjen?

Om du har glemt ditt Trumf-kundenummer finner du den på brev og eposter du har mottatt fra SPAR og Trumf eller ved å ringe kundeservice på 815 TRUMF (815 87863)

16. Lagres det noe informasjon om mitt bruk av applikasjonen?

SPAR lagrer anonymt bruksinformasjon for å hele tiden kunne forbedre brukeropplevelsen av denne applikasjonen. Les mer om personvern her.

 

Relatert innhold

SPAR App: Personvern

For hele tiden å forbedre SPAR Handleliste, vil vi loggføre og måle bruken av denne applikasjonen.

SPAR App: Personvern